Vraag & Antwoord

- Vraag en antwoord.

Femitique heeft alle veelgestelde vragen op een rij gezet. Klik op de vraag en u krijgt direct antwoord op uw vraag! Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de klantenservice.

- Op welke manieren kan ik betalen op Femitique?

Kies de meest efficiënt en veiligste manier om uw bestelling te betalen. Wij bieden u alle gangbare betaalmethoden:

Via MultiSafePay
iDEAL, Bankoverboeking, INCASSO, Maestro, Visa, MasterCard, het Belgische Mister Cash, het Duitse Giropay en DIRECTebanking.

iDEAL
iDEAL is het online betaalsysteem ontwikkeld door negen van de grootste banken in Nederland, namelijk ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

Bankoverboeking
In dit geval wordt het bedrag overgemaakt via een reguliere bankoverschrijving. Uw ontvangt vanuit het MultiSafepay-systeem een e-mail met hierin alle benodigde gegevens om de bankoverboeking correct te laten plaatsvinden. Let wel: wanneer u van deze betaalmethode gebruik maakt, kunnen wij uw bestelling niet binnen 24 uur bezorgen. Houd rekening met één tot drie werkdagen overboektijd.

Maestro
Eenvoudig en snel online betalen via Maestro, voor klanten die beschikken over een bankpas met het rood-blauwe Maestro-logo.

Visa
Wereldwijd is Visa de nummer 1 in Creditcards. Visa staat voor een gemakkelijke en veilige manier van betalen.

MasterCard
MasterCard is uitgegroeid tot een volwaardig creditcardnetwerk en te vergelijken met Visa. Klanten met een MasterCard kunnen gemakkelijk online producten aanschaffen. Zij kunnen met een MasterCard snel en efficiënt betalen.

Mister Cash
Bancontact/Mister Cash is het online betaalsysteem ontwikkeld door de gezamenlijke banken in België, te weten Belfius, BNP Paribas, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank, VDK Spaarbank en Record Bank.

GiroPay
Giropay is een online betaalplatform van de Duitse banken. Giropay wordt in Duitsland ondersteund door de volgende banken: Sparkassen, Postbank, Volksbanken Raiffeisenbanken, MLP, Cronbank, Readybank, CVW Privatbank, PSD Bank.

SofortBanking (voorheen DIRECTebanking)
SofortBanking is een online Europees betaalplatform, dat niet afhankelijk is van een bepaalde bank. Dè betaalmethode voor 45 miljoen klanten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en België die op deze manier veilig en snel betalen.

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor Femitique.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij Femitique.nl achteraf betalen tot een bedrag van € 250 als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van € 500 Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

AfterPay – Achteraf betalen (België) 
AfterPay voert voor Femitique.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u uw betaaloverzicht van AfterPay via de online omgeving MijnAfterPay inzien en betalen. AfterPay houdt u daarnaast op de hoogte via e-mail wanneer er een betaaloverzicht klaar staat. Ter goedkeuring van uw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk uw bestelling betalen met een andere betaalmethode. U kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar AfterPay.

PayPal
PayPal is een makkelijke, veilige en snelle manier om online te betalen.

- Wat zijn de verzendkosten bij Femitique?

Nederland:
Standaard Verzending € 0,- (GRATIS)
GLS FlexDelivery - Express verzending (met traceercode) € 3,95 (Parcelshop GLS), zie meer informatie onder het kopje: "FlexDelivery"

Europa:
Standaard Verzending (3-8 werkdagen): € 0,-
Express verzending (met traceercode) vanaf € 4,95 (Zie berekening in de winkelwagen)

Wereldwijd:
Standaard Verzending € 16,-

- Ik wil graag een bestelling doen, kunnen jullie helpen?

We willen u graag helpen bij uw bestelling, helaas is het niet mogelijk om uw bestelling telefonisch te doen. Wel kunnen we u telefonisch of via de live chat helpen bij het bestellen. Ook hebben we in 4 simpele stappen een korte uitleg hoe u gemakkelijk en veilig kunt bestellen. Bestellen is 100% veilig via SSL en MultiSafePay.

Stap 1: Selecteer bij de meeste artikelen de maat en kleur en klik vervolgens op ‘In winkelwagentje’.

Stap 2: U bent nu in de winkelwagen. Controleer de gegevens van uw bestelling en klik op ‘Doorgaan naar kassa’ om af te rekenen. Wilt u meerdere artikelen bestellen klik dan op ‘Verder winkelen’.

Stap 3: U bent nu bij het venster ‘Afrekenen’. Vul uw gegevens in en kies uw betaalmethode. Creëer eventueel een account om uw bestellingen later te kunnen bekijken of in de toekomst sneller te kunnen bestellen. Klik dan op ‘Plaats bestelling’; u wordt nu doorgestuurd naar de door u gekozen betaalwijze.

Stap 4: Volg de stappen om de betaling uit te voeren, na de bestelling ontvangt u een orderbevestiging per e-mail.

- Ik heb een bestelling gedaan maar geen orderbevestiging ontvangen?

Binnen enkele minuten na uw bestelling ontvangt u een orderbevestiging per e-mail. Heeft u de orderbevestiging niet ontvangen? Kijk dan eerst in uw Spam / Reclame / Ongewenst-mappen of gebruik de zoekfunctie in uw mailprogramma! Markeer de ontvangen e-mail als "gewenst" om op de hoogte te blijven van uw levering! Mocht u de orderbevestiging niet aantreffen in uw mailbox bekijk dan of de betaling is voltooid en of u uw email-adres correct hebt opgegeven. Mocht u geen orderbevestiging hebben ontvangen neem dan contact op met de klantenservice.

- Ik heb een Track&Trace ontvangen maar kan de zending niet volgen?

De verzendmail en uw Track&Trace ontvangt u nadat uw bestelling uit ons magazijn zijn opgehaald door de vervoerder, het kan vervolgens een aantal uren duren voordat de Track&Trace ook daadwerkelijk wordt geactiveerd en voor u zichtbaar wordt.

Heeft u instructies of vragen over de levering van uw pakket dan kunt u contact opnemen met de vervoerder.

- Ik wil graag mijn bestelling ruilen / retourneren

Bent u niet tevreden over een bij ons gekocht artikel of is de maat niet goed? Dan kunt u uw bestelling probleemloos binnen 14 dagen na ontvangst retourneren/ruilen. U krijgt dan het nieuwe gewenste artikel of uw aankoopbedrag retour. De zending dient u in de originele of andere deugdelijke verpakking te verzenden. Bij deze zending kunt u het formulier toevoegen uit uw digitale orderbevestiging of een handgeschreven briefje met uw bestelnaam en of u wilt ruilen of retourneren.

U kunt het product retourneren naar: Femitique t.a.v. Klantenservice Postbus 169 1560AD Krommenie Nederland

De kosten voor het retourneren zijn voor de klant, tenzij kan worden aangetoond dat de fout door ons is veroorzaakt. Wij zullen in dit geval de gemaakte kosten aan u vergoeden. We adviseren uw bestelling te retourneren met een track&trace (PostNL brievenbuspakket of pakket). De retourzending is voor eigen risico en eigen rekening. Eigen risico houdt in dat Femitique niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Bij het niet of onvoldoende frankeren van uw retourzending zijn wij genoodzaakt de kosten van het retourneren af te halen van het door u te ontvangen retourbedrag.

Uw retour dient compleet, niet gedragen en onbeschadigd te zijn met de artikelkaartjes er nog aan. Artikelen waar rook- c.q. etensluchten aan zitten, kunnen wij niet terugnemen. Wij verzoeken u vriendelijk om - uit hygiënisch oogpunt - bij het passen van een slip, een eigen broekje te dragen.

Tip: Heeft u het pakket in een brievenbusdoos ontvangen? Dan kunt u kiezen voor een brievenbuspakket van PostNL bij uw retour, dit bespaart aanzienlijk op de retourkosten.

Heeft u na 7 werkdagen nog geen automatische email van uw retour verwerking ontvangen, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice.

- Ik heb een bestelling geretourneerd en nog geen reactie ontvangen?

Het kan zijn dat uw retour reeds bij ons in het magazijn is aangekomen en dit zichtbaar is op uw Track&Trace. Zodra uw pakket door ons wordt verwerkt krijgt u automatisch een email over de afhandeling. Dit kan ongeveer 1-4 werkdagen duren, na ontvangst van uw retour.

Heeft u na 4 werkdagen nog geen reactie van ons ontvangen, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice.

- Ik heb mijn bestelling voor 18.00 uur geplaatst, wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Indien u op maandag t/m vrijdag voor 18.00 uw bestelling doet, heeft u het product de volgende dag in huis. Bestellingen op zaterdag en zondag worden op maandag verzonden! Bestellingen op feestdagen worden de eerst volgende werkdag verzonden.

Wadden: 1-2 dagen.

België: 1-2 werkdagen met GLS Express en 3-8 werkdagen via gratis standaard verzending.

- Ik wil graag eerst mijn product ontvangen en achteraf betalen.

Eerst uw product ontvangen, bekijken en dan pas betalen? Het is mogelijk voor klanten in Nederland en België met AfterPay! Na het selecteren van de betaalmethode AfterPay, vult u uw persoonlijke gegevens in en kunt u de bestelling afronden. Femitique verstuurt de bestelling en u ontvangt een e-mail van AfterPay met de factuur en betaalgegevens na ontvangst van uw pakket. U heeft daarna 14 dagen de tijd om de betaling te voltooien.

U kunt voor vragen over "AfterPay" telefonisch contact opnemen met AfterPay via telefoonnummer 020-7-230-270 of per e-mail.

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor Femitique.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij Femitique.nl achteraf betalen tot een bedrag van € 250 als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van € 500 Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

AfterPay – Achteraf betalen (België) 
AfterPay voert voor Femitique.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u uw betaaloverzicht van AfterPay via de online omgeving MijnAfterPay inzien en betalen. AfterPay houdt u daarnaast op de hoogte via e-mail wanneer er een betaaloverzicht klaar staat. Ter goedkeuring van uw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk uw bestelling betalen met een andere betaalmethode. U kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar AfterPay.

- Hoe werkt GLS FlexDelivery-service en wat zijn de mogelijkheden?

Op de dag van verzending van uw bestelling ontvangt u van GLS een automatisch gegenereerde E-mail met Track & Trace nummer. Zodra u de e-mail van GLS met informatie over het pakket ontvangt, kunnen de bezorgopties worden bekeken. GLS laat weten wanneer de bestelling waarschijnlijk aankomt. U kunt dan bepalen of u het pakket op die dag wilt laten bezorgen of een andere bezorgoptie wenst. Een wijziging doorgeven is heel eenvoudig: een klik op de link in de e-mail geeft rechtstreeks toegang tot de bezorgopties voor het pakket:

  • Bezorging op hetzelfde adres op een bepaalde datum binnen een specifiek tijdvenster van drie uur 
  • Bezorging bij een GLS PakketShop (Keuze uit +/- 620 Pakketshop in Nederland)
  • Afhalen bij een GLS-depot

- UPS Access Point-leveringen

UPS Access Points zijn altijd om de hoek. Laat uw pakket bezorgen bij een UPS Access Point™-locatie en haal uw pallet op wanneer dat voor u uitkomt. Zo weet u dat uw pakket in veilige handen is, en omdat de locaties in het weekend en 's avonds open zijn hoeft u zich niet te haasten. Een UPS Access Point naar keuze kunt u selecteren bij het afrekenen. Tijdens drukke verzenddagen is het verstandig om te kiezen voor een afhaalpunt. Doordat UPS bij het afleverpunt meerdere pakketten aflevert, is de aflevergarantie van uw pakket groter!

- Ik heb een opmerking of defect artikel, wat moet ik doen?

Heeft u een opmerking over een artikel of is een artikel defect? Neem dan altijd eerst contact op met de klantenservice, dit kan per e-mail (info@femitique.nl), telefoon of live chat. We zullen dan in eerste instantie het probleem op afstand met u proberen op te lossen. Indien u een artikel retourneert zonder eerst contact met ons op te nemen dan vervalt uw recht op het eventueel vergoeden van de verzendkosten.

- Hoe kan ik contact opnemen met Femitique?

U kunt contact opnemen met Femitique per e-mail (info@femitique.nl), Telefoon of Live Chat.

Telefoon op werkdagen van 12.00 tot 16.00 uur:

+31 (0)20 369 01 01 (lokaal tarief)